Skip to content

الگوریتم فرد گوگل و بررسی 4 عامل تاثیرگذار

الگوریتم فرد گوگل

الگوریتم فرد گوگل (Google Fred Algorithm)

در ۷ مارس ۲۰۱۷، مدیران وب، صاحبان سایت و متخصصان بهینه سازی موتور جستجو به مشکلی برخوردند. به نظر می رسید برخی از سایت ها یک شبه در آمار بازدیدها کاهش زیادی داشته اند. سئوکاران باهوش سعی در جلب توجه برای مشتری های خود داشتند که برخی از آنها حتی تا ۹۰٪ کاهش بازدید داشته اند.

الگوریتم فرد گوگل، الگوریتمی است که توسط گوگل برای هدف قرار دادن تاکتیکهای کلاه سیاه طراحی شده است که به درآمدزایی غیرطبیعی توجه نشان می­ دهد. الگوریتم فرد گوگل به طور دقیق و حساس به دنبال تبلیغات بیش از حد، محتوای کم ارزش و وب سایت هایی است که به طور کلی رضایت بسیار کمی از کاربران بازتاب می دهند. این الگوریتم، وب سایت هایی که می ­خواهند یک شبه از راه های غیرقانونی معروف شوند، را شناسایی می­کند.

به ­روزرسانی الگوریتم فرد گوگل شامل چه تغییراتی است؟

اگرچه دانستن اینکه گوگل در پشت صحنه دقیقاً چه کاری انجام می دهد، همیشه دشوار است. اما عواقب ناشی از آن پس از اعلام به روز رسانی جدید، معمولاً به ما سرنخ خوبی می دهد که گوگل به دنبال چه چیزی می رود. در مورد الگوریتم فرد گوگل، وب سایت هایی که دارای یک یا چند مورد ذکر شده در زیر بودند، ۵۰-۹۰ درصد افت در رتبه بندی داشتند. بیشترین تأثیر را بر وب سایت ها گذاشتند:

  • وب سایت هایی که متمرکز بر درآمدزایی تهاجمی هستند (درآمدزایی یهویی اونم خیلی زیاد)
  • تبلیغات گمراه کننده نمایش میدهند
  • تبلیغاتی نمایش داده می شود که کاربران را فریب داده و بر روی آنها کلیک می کنند
  • اشباع شده از بک لینک ها، تبلیغات و محتوای کم ارزش
  • دارای وبلاگهایی بودند که از هر طیف موضوعی بودند و تنها هدف آنها رتبه بندی SEO بود
  • وب سایت هایی که تجربه کاربری بدی داشتند
  • سازگاری ضعیف موبایل (عدم ریسپانسیو بودن مخصوصا برای موبایل)
  • محتوای بی ارزش و تکراری، استفاده بیش از حد از تبلیغات

اساساً، آنچه الگوریتم فرد گوگل به ما می گوید که به روزرسانی های Google در حال برخورد با روشهای مخرب و غیرقانونی برای افزایش رتبه سایت تلاش می ­کنند و کسب درآمد را در اولویت قرار می دهند برخلاف اینکه یک منبع مفید با محتوای با کیفیت باشند. اقدامات ساده ای که بیشتر مدیران وب می توانند برای جلوگیری از مجازات گوگل انجام دهند وجود دارد.

الگوریتم فرد گوگل
به روز رسانی الگوریتم فرد گوگل – ریکان تک

بک لینک های بی کیفیت مورد هدف الگوریتم فرد گوگل قرار می­ گیرند

شواهد نشان می ­دهد که فقط تبلیغات بیش از حد دلیلی نیست که منجر به مجازات گوگل شود. طبق برخی تحقیقات، بک لینک های بی کیفیت نیز مستقیما مورد هدف گوگل قرار می­گیرند.

برخی از محققین گزارش دادند كه بك لینک های بی كیفیت در بسیاری از سایت ها به دلیل به­ روزرسانی با سختی مواجه شده اند، که امری مشترک است. این بدان معنی است که بک لینک به سایت هایی با اعتبار دامنه ضعیف، لینک­ های قدیمی یا خراب یا لینک ­های کاملاً “غیرطبیعی” همه این موارد برای الگوریتم فرد گوگل بسیار اهمیت دارند، به حدی که برخی از سئوکاران معتقدند کیفیت بک لینک ها مشخصه اصلی برای به روزرسانی است.

چگونه تشخیص دهیم SEO سایت تحت تأثیر به روزرسانی الگوریتم فرد گوگل قرار گرفته است؟

افت قابل توجهی در رتبه بندی کلی وب سایت شما، صرف نظر از دلیل آن به معنای اتفاق جدی است. اگر افت ناگهانی و غیر قابل توضیح در رتبه بندی دیدید، به احتمال زیاد با به روزرسانی الگوریتم فرد گوگل مجازات شده اید.

با به روزرسانی گوگل، بهترین اقدام پیشگیری از افت رتبه است، اما تشخیص ریشه مشکل ممکن است سخت باشد. برای تعیین راه پیش رو ممکن است نیاز به یک آنالیز حرفه ای باشد. در این میان، مواردی وجود دارد که می توانید برای بهبود سایت و کاهش خطر مجازات الگوریتم فرد گوگل انجام دهید.

الگوریتم فرد گوگل
الگوریتم فرد گوگل و تاثیر روری سایت – ریکان تک

چگونه سایت خود را برای به روزرسانی الگوریتم فرد گوگل بهینه کنیم

الگوریتم فرد گوگل، وب سایتهایی را که به وضوح فقط بر درآمد زایی متمرکز هستند، جریمه می کند. از طرف دیگر، این الگوریتم وب سایت هایی را که تجربه کاربری عالی ارائه می دهند و اطلاعات مربوطه را ارائه می دهند، به روز می کند. منطقی است که مدیران وب سایت ها باید برای جلوگیری از مجازات، سایت های خود را بهتر کنند و همگام با قوانین پیش بروند. در اینجا چند پیشنهاد برای بهبود رتبه بندی در نتایج جستجو قرار داده ایم:

  • هر آنچه در سایت شماست باید هدف مشخصی داشته باشد
  • از متا تگ ها، کلمات کلیدی و برنامه های مرتبط (برای کلمات کلیدی بهتر) استفاده کنید تا هدف محتوای خود را به روشنی بیان کنید
  • طرح بندی سایت خود را دوباره بررسی کنید، آیا وب سایت شما از نظر کاربران تجربه کاربری ضعیفی دارد؟
  • تبلیغات خوب و پر بازده است، اما کم کردن مقدار آنها را در برنامه کاری خود داشته باشید و جای آنها را در وب سایتتان در نظر بگیرید
  • برای ارزیابی وب سایت تان از دستورالعمل های کیفیت جستجوی گوگل (Google Search Quality) استفاده کنید.

دائما وب سایت خود را کنترل و مقایسه کنید، تبلیغات، محتوا و طرح سایت را بررسی کنید.

الگوریتم فرد گوگل
بهینه سازی برای الگوریتم فرد گوگل – ریکان تک

به طور کلی، استفاده از قوانین و بهترین روشهای بهینه سازی وب سایت و تولید محتوای با کیفیت ایده خوبی است، حتی اگر تغییرات خوب را به سرعت در وب سایت تان مشاهده نکنید. مهم نیست که چه اتفاقی می افتد، باید به خاطر داشته باشید که سایت شما باید از چهار معیار ساده برای بهترین نتایج جستجو پیروی کند:

  • قابلیت اطمینان و اعتبار بالای سایت
  • یک تجربه کاربری عالی (یک کاربر می خواهد چه چیزی را ببیند؟)
  • برای بهبود سئوی وب سایت خود اقدام کنید

اگرچه ممکن است در ابتدا به روز نگه داشتن وب سایت شما طاقت فرسا به نظر برسد، اما ادامه به­ روز رسانی­ ها بالاخره می تواند باعث ایجاد تفاوت شود. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید یا فکر می کنید به کمک احتیاج دارید، با ما تماس بگیرید. تیم ریکان تک به کسب و کارها در بهبود SEO یاری می­رساند. ما همیشه از به روزرسانی الگوریتم های گوگل و چگونگی بهینه سازی جستجو برای بهترین نتیجه آگاه هستیم. همیشه از پاسخگویی به سوالات کاربران خوشحال می­شویم، اگر می خواهید گام های عملی و درست بردارید، ما می توانیم به شما در رسیدن به اهداف خود کمک کنیم. امروز با تیم ما تماس بگیرید!

هیچ دیدگاهی تا این لحظه ثبت نشده است


درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با ما

09141408052
09128309980

آدرس

تهران: تهران، بلوار کشاورز، نبش خیابان ۱۶ آذر
ارومیه: خیابان استادان، مجتمع ایران زمین
İstanbul:Bahçelievler Prime İstanbul Residence 1. Asena sokak